joi, martie 10, 2016

pacientul american



de cînd mă știu ai mei mi-au tot spus
să dea dumnezeu cînd vei fi mare
să ai copii exact ca tine
poate-așa vei înțelege prin ce-am trecut
eu nu-nțelegeam ce fac rău
în fiecare zi mergeam la biserică
dădeam bani la sfîntul anton
adunam buruiană pentru animale
stăteam ore în șir la cozi pentru zahăr ori pentru ulei
recunosc
mai scăpam printre dinți o înjurătură de mamă
din cînd în cînd mai furam mărunțiș
nu-nțelegeam și pace cu ce am greșit
dacă eram un om rău trebuia pînă acum
să mă înghită pămîntul și să mă zvîrcolesc
într-un cazan cu smoală
ori să-mi meargă prost toată viața

uneori îmi doresc să mă trezesc dimineața
într-o dramă americană cu inadaptați
să-mi spun-ca un părinte sătul de probleme-:
am făcut ce-am putut te-am crescut cum am știut mai bine
acum ești matur du-te în lume să-ți cîștigi existența
alteori îmi doresc să mă trezesc cu mințile rătăcite
să mă uit în oglindă să văd
un coleg inofensiv de salon care-și ia docil medicația
apoi îngrijește pereții cu tinctură de iod
de parcă-ar fi un tată care dezinfectează
rana unui copil căzut de pe bicicletă

Niciun comentariu: