sâmbătă, martie 26, 2016

stațiunea de cercetare


în fiecare dimineață cînd se crapă de ziuă
mă trezesc hotărît să simt totul
orașul care icnește ca o motocicletă sovietică
abandonată pe volga
frigul cîrîitul cocoșilor lumina
ce dă în clocot ca un izvor termal
vuietul unui tren ca o turmă de orycși
care aleargă haotic

înainte de 7
la magazinul stațiunii de cercetare
e coadă pentru lapte și brînză
ca-n vremea marilor cincinale
barbați puțind a malizia și v33
femei-a lapte matern și usturoi
se strîng unii într-alții prin fulguiala de martie
ca pilitura de fier de magnet
își dau cu părerea cine-i mai bun procuror general
calculează punctul de pensie după viitoarele majorări
înjură masoneria și pe isărescu
înjură patroana care vine cu jumătate de oră întîrzieire
și-anunță că nu are brînză

de undeva răzbate brusc o aromă de gumă turbo
inima mea se face cît o libelulă gata de fecundare
îmi spun că dacă diavolul ar apărea chiar acum
mi-aș vinde sufletul și tot ce am scris de cînd sunt bărbat
numai să mă trezesc din nou copilul
care-l dă pe dasayev la schimb
pentru o surpriză cu lamborghini countach

dacă stai și te gîndești
la ceea ce ai fi putut face cu viața ta
la ceea ce ai fi putut să însemni
frica de moartea ar dispărea ca o iritație de la praf
n-ar mai conta cum te duci
doar doi asistați social băuți bine
ar arunca pămînt peste trupul tău
care se zbate reflex ca un piston și din care încă
mai iese fum
de parcă și-ar fi luat charon
o barcă nouă
cu aburi

Niciun comentariu: