marți, martie 15, 2016

44 magnum



cîteodată-mi doresc să fi fost
un om simplu
priceput la ceva
tîmplar cu experiență ori electrician auto
să dau omului ce este al omului
și lui dumnezeu ce este al meu
să nu pun prea multe condimente-n mîncare
să țin cură cu miez de nucă și semințe de in
să merg în fiecare zi la calea crucii
duminica să vizitez bolnavii
seara să mă rog la capătul patului
alături de o femeie cu sînii fermi
ca stîncile din capul bunei speranțe
să merg la ședințele asociației de proprietari
vecinii să mă aleagă șef de scară
să dau copacii cu var
ca un ofițer debutant de stare civilă
la prima lui cununie

dar nu sunt decît încă unul
care știe o mie de lucruri complet inutile
cum ar fi că pălăriile panameze nu sunt făcute în panama
că lucy nu mai e cel mai vechi humanoid de pe pămînt
că cimpanezii bonobo îți rezolvă problemele de cuplu
prin sex și compasiune
că antraxul e o bacterie nu un virus
că rezervele de petrol se vor epuiza în 41 de ani

nu sunt decît o hazna în care dumnezeu
a răsturnat din greșeală căruța cu terminații nervoase
cînd simt ceva mă trec șocuri electrice
de la cel mai mic fir de păr pînă-n vîrful degetelor de la picioare
cînd iubesc un om zici că sunt posedat
și nici o armată de popi cu toate cărțile sfinte
nu pot să scoată omul din mine
iar ca să nu-i fiu povară cînd vine timpul
îmi pun sufletul lui la tîmplă

și trag

Niciun comentariu: