miercuri, martie 09, 2016

altfel s-ar numi mîntuire



cînd eram copil visam să mă fac preot
știam pe de rost toate ritualurile
celebram pe ascuns liturghii la fericitul ieremia valahul
botezam rîmele pregătite pentru pescuit
cununam butucii de vie
înmulțeam frunzele de agud și hrăneam
poporul omizilor adunat să le vorbesc despre
iubirea aproapelui

acum nu fac altceva decît să mă închid
în propria țeastă ca într-un submarin sovietic
e drept că mi-aș dori doi trei prieteni apropiați
să fumăm împreună ca turcii pînă pe 16 martie
să vorbim despre păcăleala lui dimitrie stelaru ori despre
cum cred că voi avea soarta lui cristi popescu
cel mai mult doare că am început să uit lucruri simple
cum ar fi cîți ani am
unde mi-am pus cheile
dacă am spălat cada după ce am făcut duș
mă suprind făcînd lucruri cretine
ore întregi mă chinui să-mi amintesc
cum îl cheamă pe ben stiller
cum începe expresia sic tranzit gloria mundi
mă întreb oare îngerii ar mai fi căzut în păcat
dacă ar fi avut aripi de kevlar
uneori panica mă cuprinde că nu am nimic al meu
și că n-am vrut să însemn mai mult decît ceea ce sunt
cînd vorbesc despre moarte
mă sugrumă emoția ca pe  richard nixon în fața lui frost
oricît te-ai pregăti pentru ea
moartea nu vine niciodată cînd te aștepți
altfel s-ar chema mîntuire

tot mai des
timpul trece pe lîngă mine
ca o dronă care filmează spoturi publicitare
apoi dintr-o eroare umană se zdrobește de porțile cerului
îmi vine să cred că dumnezeu e adevăratul el chapo
iar eu un biet cărăuș care trece neobservat granița
după ce și-a înghițit sufletul
ca pe-o bilă de latext umplută cu
cocaină

Niciun comentariu: