joi, martie 24, 2016

dumnezeu nu știe ce pierde 2



de mai bine de zece ani  pe un perete din camera mea
am o icoană cu cristos răstignit
poate mă credeți nebun dar
înainte de sărbători cînd am vrut s-o curăț de praf
cristos a oftat și mi-a spus că ar vrea
să se mute pe un alt perete
de unde se vede mai bine noul sezon al lui bear grylls
de pe discovery
i-am explicat că bear nu-i favoritul meu
pentru că mi se pare prea teatral și prea regizat
cristos mi-a dat dreptate mi-a spus că se uită
doar pentru că bear aduce puțin
cu botezătorul ioan care mînca lăcuste și miere sălbatică
și pentru că se amuză tot timpul
de ceea ce e în stare omul să facă
pentru încă o zi pe pămîntul acesta
o zi care dacă n-ar fi dată de domnul
n-ar mai apuca-o
chiar dacă se hidratează corect și se-ndoapă cu proteine
oricum a concluzionat cristos
eu am stat în deșert 40 de zile și n-am fost nevoit
să mănînc tot felul de scîrboșenii

*


se făcea într-o zi că dumnezeu era beat ca oaia
crezuse și el ca toți oamenii
visul iudeo-american în care îți crești copilul pînă la 33
apoi îl trimiți în lume să se descurce
doar că al lui ajunsese pe cruce
stătea singur la doamna mariana în crîșmă
își spunea în barbă
deh fiu-miu de cînd îl știu a fost mai sociabil
pînă și răstignit și-a făcut un prieten
care să meargă cu dînsul în rai
se uita - unii ar spune în gol alții ar spune
la paharul ciobit ca o reclamă la budweiser light -
ar fi vorbit de unul singur dar se temea 
să nu-l cr
cu voce stinsă a întrebat
doamna mariana
dar unde-s toți?
i-a răspuns
doamne
de cînd cu legea asta anti-fumat
toți stau afară
ca pietrele
de pe mormîntul lui lazăr





 

Niciun comentariu: