miercuri, mai 04, 2016

cu deosebită considerație, emilian pal



într-o zi(preferabil) de marți
cu trei ceasuri rele pisici negre
întoarceri din drum și solnițe sparte
îmi voi spînzura zilele ce mi-au rămas
ca pe niște țipari în afumătoare
pentru zilele care-au trecut
dumnezeu mă va judeca dacă merit
un loc de vecie în cloud
oamenii mă vor descoperi ca pe veteranyi
cei ce m-au cunoscut mă vor plînge
ca pe vasilievici
primăria mă va face cetățean de onoare post-mortem
la gala excelenței locale
(membrii comisiei de cultură vor răsufla ușurați
după ce vor afla că post-mortem-ul nu necesită
fonduri de la bugetul local)
guran va relata că ultima mea postare pe facebook
prevestea ceva tragic
femeile prin care-am trecut își vor pipăi
în secret sînii rugîndu-se ca urmele mușcăturilor mele
să nu dispară
tinerii critici vor găsi în ceea ce-am scris
sensuri de care eu n-aveam habar
cocoțat
într-o antologie a a vieților scurte și inutile
mă voi reciti cu alți ochi
mai tehnici și poate mai indulgenți
mă voi ține de pariuri cu moartea
ea spune că doar cînd ești mort oamenii descoperă
că aveai ceva de zis în timpul vieții
și-o ziceai bine
pentru asta își pune rămășag coasa
dacă are dreptate
eu voi măsura aleea artiștilor
cu un băț de chibrit

bineînțeles că voi pierde
cu demnitate

Niciun comentariu: