vineri, august 19, 2016

odă în litru antic



dacă n-ar fi burdușit cu litiu și lorazepam
taică-miu ar începe să rîdă cu așa poftă
că vibrația vocii i-ar scoate puțin cîte puțin
din palme cristosului cuiele
și-acesta doborît de artrită
l-ar întreba de ce rîzi

ar rîde cînd ar afla că am luat-o pe urmele lui
ca hansel și gretel pe urmele căsuței de pîine
(și în orașul acesta e o casă a pînii
unde angajații ciupesc din gramajul
salamului și pîinii săracilor
ei spun că sunt firmituri pentru drumul spre casă)
din propria țeastă ar face un c.a.p fruntaș la producție
ar merge țanțoș pe stradă
și-ar da la toți de băut că n-a trăit degeaba
și că așchia nu sare de departe de trunchi

apoi aghezmuit bine
ar încerca să-mi afle dresa
cerîndu-le oamenilor ca diogene
să-i spună ce-ar putea face
să ia furtunul de albalux și să mă croaiască
pentru cartea mea de debut
ori de ochii lumii să mă întrebe
tăticule
chiar așa rău ați dus-o cu mine?

Niciun comentariu: