joi, august 04, 2016

terra peutik



pe afișul cu lansarea de carte necunoscuții
îmi desenaseră mustață de muschetar și bărbiță de țap
mă gîndeam ca așa semăn cu monte cristo cu george custer cu faraday
cineva ieșit la o pauză de țigară mă consola îmi spunea bine
că n-au scris porcării nu mi-ar fi picat bine să văd scris
poezia e moartă poeți s-au adunat la pomană
sau
poeții buni sunt pe lumea aialaltă în lumea asta sunt doar
hipsteri bețivi

aproape femeile își umezeau arătătorul cu buzele și întorceau cîte-o pagină
de parcă nepricepute-ar fi încercat să-mi desfacă nasturii de la cămașă cu dinții
o actriță aproape beată cu părul cîrlionțat ca iedera carnivoră
îmi cerea îm batjocură un autograf pe sîn și pe fesa dreaptă a iubitului arheolog
îmi spunea c-a bătut pariu pe o bere
i-am răspuns că nu pot mi-e frică să nu mor subit
ca lordul carnavaron blestemat de-o mumie

și-acum mai văd pe vreun stîlp din oraș afișe îngălbenite cu lansarea de carte
de parcă stîlpii orașului ar fi ultima apariție print a unui ziar
unde oamenii politici și de cultură locali îl regretă etern
pe tatăl andreei marin
…….

duminică ne vom strînge la cor și vom cînta la sărbătoarea familiei
unii vor sta în fața altarului în piept vor avea insigne cu numărul
anilor de căsătorie
bărbații vor pipăi pe ascuns hotărîri de divorț în timp ce caută prin buzunare
bancnote mari pentru colectă
femeile își vor farda vînătăile cu vin de împărtășanie
se vor abține să nu lăcrimeze cînd preotul le va spune
curaj de dragul copiilor asta e crucea voastră și alte gogoși
eu o să mă jur că nu voi mai crede în cei fericiți împreună
chiar și cristosul cînd a predicat fericirile n-a scos o vorbă
despre fericirea în doi

mă gîndesc la viețile mele ca la investiții dezastruoase în bursa de suflete
la ce intuiție am avut și cîți bani mi-au trecut prin mînă
aș fi salvat fabrica de țigarete carpați aș fi ales doar o linie pentru produse de lux
aș fi uscat tutunul așa cum usca bunică-miu carnea de porc în cuptorul pentru forjat
l-aș fi rulat în toate hîrtiile pe care am scris poeme
închipuiți-vă cum s-ar bate
cei mai înrăiți fumători să pună mînă pe cea mai bună parte din mine
fără filtru și fără arome

sau aș fi cumpărat fabrica de steaguri brăila
aș fi produs numai steaguri din piele de om
pe care calendarele ar fi fost obligate să le înalțe
în locul crucilor negre sau roșii

Niciun comentariu: