miercuri, noiembrie 11, 2009

slimelight

în slimelight se dau petreceri de halloween
deasupra intrării atîrnă liliecii de lemn vopsiţi de tine
mi-ai spus că faci de toate bar barbeque security
ba chiar şi artificii profesionale
chiar săptămîna trecută ai lansat de pe clădire nişte rachete
trebuia să stai la 25 de metri distanţă
eu ţi-am zis că la 30
să lansezi una şi pentru mine

în piept nu mai am inimă
şi-a luat într-o zi desaga-n spinare
într-o zi cu picnic la pădure crini imperiali pentru mame
teama că taţii te vor urî şi mai mult
şi-a luat într-o zi desaga-n spinare şi a plecat îmi mai trimite scrisori
şi vederi cu roata mileniului
acum în locul ei stau două umbre şi discută la un ceai negru
despre sinucideri în masă

l-ai bătut la cap o vreme pe brazilian
pînă ţi-a vîndut un motor honda shadow o mie de lire
făceai planuri să vezi cu ea europa
în cele din urmă sub ţeastă s-au topit visele ca
zăpezile de pe kilimanjaro
ştii tu filmul ăla la care am plîns prima oară
cînd soţia aflase că alpinistul fusese surprins de-o avalanşă

30 şi-mi închipui că te urci pe acoperişul clubului
după un concert vnv nation şi lansezi o rachetă
am să stau cu ochii pe cer pînă o să-mi dea lacrimile
oricum e mai bine decît să te uiţi în urmă
nu te uita în urmă
un bărbat cărînd pe o ploaie torenţială un bidon de cinci litri de plată
şi-o pîine
copiii-l înjură copiii care cumpără ţigări la bucată
el are bani de-un pachet întreg

în piept nu mai am inimă a căzut ca un con de brad
într-un parc dendrologic
a plecat pe neaşteptate ca într-o zi în care te-ai trezit singur în pat
şi-a găsit un bilet eşti un om bun dar asta nu ţine de foame
în locul ei două umbre picior peste picior
deapănă amintiri la un ceai negru:

nopţi năclăite sărate într-un cămin
cremă pentru călcîie bilete pe uşa la baie cine se pişă pe lîngă
face curat
părul ei numărîndu-ţi anii
şi cutele felinarele muie boilor de la electrica nichita iulia haşdeu
capul sprijinit de fereastra vagonului nimic în tine nici în afară
doar foamea şi sternul crăpat ca un parbriz lovit de o piatră

nopţi năclăite sărate într-un hotel
zaraza şi prima dată cînd ai mîncat păstrăv
ea stînd goală în golul tău bacardi breezer şi blue hawaii
gelul de duş cu extract de miere şi două trupuri topite
ca un cuptor din care se prelinge aur lichid

*

se mai întîmplă să nu funcţioneze metroul
mergi pe jos şi eşti martorul unui jaf
doi tineri pe un motoscuter au spart geamul unei bijuterii
dispar rapid dispari şi tu
pe 7 torrens street nu există martori

aici sîntem din ce în ce mai patetici
am botezat firma cometa signum că ne primim banii din an în paşte
stau la biroul de lîngă fereastră îmi închipui că soarele e trenul cu aur al regelui carol
sau un tunel săpat pe sub zidul berlinului

în piept nu mai am inimă
doar un bărbat pe o ploaie torenţială
cărînd un bidon de apă plată şi-o pîine
copiii-l înjură că are ţigări
în piept nu se uită în urmă

nopţi năclăite sărate la pralea şi tu prăbuşit în zăpadă
lumina neonului peste tine ca o iubită
repetiţii la cor ea în examenul de licenţă
eu cu mîinile încleştate pe flaconul de extraveral
tu mai tîrziu la uşa ei cu cinşpe fiole de algocalmin

trupuri pierdute prin corniţoiu
degete arse de muc de ţigară
trupuri pierdute prin scări de bloc
casual sex nu e casual sex e doar un fel de a spune
că atît s-a putut în piept nu se uită în urmă

*

30 şi-mi închipui că lansezi o rachetă
după un concert vnv nation
îmi spui că-mi vei trimite pachet la sfîrşitul lunii
părul ei numărîndu-mi anii ca la moartea bunicii
cînd număram inelele să ghicesc ce vîrstă avea copacul
care a ajuns scîndură de sicriu

îmi imaginez cum moare o frunză
ca un om omule ca un om

în piept nu mai am inimă
şi-a strîns poneii contorsioniştii cămilele cortul cu beculeţe şi a plecat
în locul ei
un bărbat intră în sediul băncii
plăteşte ultima rată la credit


apoi închide contul

Niciun comentariu: