luni, noiembrie 08, 2010

ghost division (in memoriam sorin)


cel mai des îmi e frică să mor în somn. nu vreau să mă trezesc altul şi să nu ţin mine ce am fost.
fibrilaţie în toiul nopţii. mă trezeşte lumina neonului ca o infirmieră pregătită pentru drenaj. îmi ia ceva timp să revin la normal. nenorocita asta de inimă se poartă ca un pasager care-şi caută locul în avion conştient că locul înscris pe bilet e foarte important pentru identificare în caz de dezastru.

cu cît fac mai mult bine cu atît îmi merge mai prost. susţin cauze nobile mă implic în activităţi caritabile. şi cu toate astea îmi merge din ce în ce mai prost. ba pierd sume importante de bani din neatenţie ba întîrzieri de salar ba patroana de la magazin face scandal să-i plătesc datoria. dacă dumnezeu ar fi onest m-ar scuti măcar de o parte lucrurile mărunte. pentru că sînt un om care respectă clişeele. cînd mă rog nu cer nimic pentru mine. hai să zicem că nu mă pot abţine să nu strecor acolo şi ceva pentru mine dar nu lucruri esenţiale.

înainte cînd nu mă asculta îl înjuram de mama focului. probabil orice dumnezeu e bun atîta timp cît avem nevoie unul de altul. acum pur şi simplu nu mai contează. nu aştept decît să fie onest. nu mă mai cert nu-l mai neg. îi spun foarte simplu: my man this is the end of a beatiful friendshisp.

*

am perfecţionat arta de a bate pasul pe loc. dacă ştie cineva vreo fanfară care are nevoie de un toboşar să-mi dea de ştire.

*

tot ceea ce nu pot mă ucide. e mai simplu pentru mine să cred că oamenii care nu mai sînt de fapt s-au dus la culcare într-o cameră de cămin unde dimineaţa pedagogul îi trezeşte stropindu-i cu apă. mă întreb dacă aş fi ştiut că e ultima oară cînd conduc pe cineva la gară oare aş fi făcut gesturi mai impunătoare. sau poate aş fi băut un vin mai scump împreună.
uneori de atîta neputinţă îmi vine să planific un jaf armat. îmi pun o cagulă pe cap şi ameninţ pămîntul cu un cuţit. apoi dispar înainte să apese butonul de panică. dispar cu toţi morţii pe care i-a încasat în ziua aia. 


Niciun comentariu: