joi, iulie 07, 2011

mai lasă-mă o zi

într-o zi am simțit că imi este aproape
m-am dus la ăl de sus să-i mai cer timp
eram chiar penibil cum mă smiorcăiam
mai lasă-mă o zi pe pămîntul acesta
și ia-l pe cel mai slab dintre noi
întotdeauna am fost așa am fost un laș
cînd vedeam moartea în fața blocului scuturînd crengile și mîncînd corcodușe
mă făceam verde amărui
tremuram necontrolat
răziuam înfrigurat cu unghiile numele din cartea de identitate
de parcă ar fi fost un bilet de loterie cu zodiac
mă ascundeam în oameni pînă cînd deveneam sigur
că nu eu eram alesul

mai lasă-mă o zi pe pămîntul acesta
de data asta am un scop precis
îți jur că o să mă însor
o să mă cheme abraham și-o să-ți jertfesc întîiul născut
lasă-mă doar să-mi plec capul între coapsele ei
de parcă m-aș întoarce în humă
iar sînii pe pleoape să-mi fie
bănuți de argint

și crezi că-mi făcu ăl de sus?
îmi dădu 21 de bonuri de masă
cu unul în minus pentru că de rusalii nu s-a lucrat
mi-a zis bine de data asta ți-a mers
du-te în toată lumea
vestește-o

de atunci tuturor le spun despre tine
ca despre o nouă religie a liniștii
și a uitării de sine
pînă se va găsi vreun împărat aiurit
care mă va răstigni
cu capul în jos

Niciun comentariu: