marți, ianuarie 14, 2014

infibulaţie



ora cinci dimineaţă la graniţa dintre două oraşe
o ploaie lentă ca serul unei perfuzii
girofaruri caschete pistoale carpaţi
prinse cu scai ecusoane lălîi inscripţionate ordine şi siguranţă
pe fruntea agentului de poliţie se rostogolesc broboane ca stînca unui sisif
pe bancheta din spate a dubei aştept camionul cu două sicrie
nu mai pot face nimic doar mă întreb
ce naiba e în neregulă cu gramatica asta
de ce numai la singular moartea e feminină
dar cînd se moare în doi totul e masculin
dar logica îmi scapă
dacă un mort şi cu-n mort fac doi morţi
atunci de ce un sicriu şi cu-n alt siciru
fac două sicrie
ridic din umeri mă las păgubaş altă explicaţie nu găsesc decît
că moartea e o femeie infibulată

ca la un semn se crapă de ziuă de parcă s-au înţeles toţi bărbaţii
să crape lemne pentru bătrînii singuri în prag de iarnă

l-au omorît maică arabii
de sicriul de zinc urletul mamei se-agaţă
ca tufele de căpşuni de hainele fiului plecat de trei ani în huelva
mulţimea strînsă la poartă strigă împotriva lui dumnezeu
apoi mulţumită îşi înghite lacrimile ca pe nişte boabe
de coriandru

undeva prin hisingen
o femeie se întoarce acasă nemulţumită că la magazin nu a găsit măsline
pe hol dă nas în nas cu ziua de ieri ascunsă sub un văl islamic
eu mi-am decorat camera cu animale exotice
am învăţat să cer ajutor cu trei degete ca un bradypus
să bat din inimă ca aripile unui puffin în sezonul de împerechere

de la o vreme fac un singur lucru
colecţionez compulsiv obiecte imaginare
pe care le înşir să-mi aduc aminte cum e să simţi:
sandalele unei fetiţe înghiţite de lutărie(presupun că tatăl s-a învăţat minte că nu există case de lut atîta timp cît pămîntul ţi-e casă)
scrisoarea unui tată nebun către fiica sa schizoidă prin care-o cerea de soţie
permisul unui şofer care transporta pesticide iar acum sîngele lui alungă omizile
de pe crucile sfîntului andrei
un capăt de lumînare pe care joe indianul a ronţăit-o înainte să moară la ieşirea din peştera lui Mc Douglas

să fim serioşi pe cine mai mint
cred tot mai mult
să simţi e doar un fel de coit întrerupt
iar sufletul un penis prea mare pe care îl strîngi cu o sfoară
să dai dovadă de modestie











Niciun comentariu: