vineri, aprilie 01, 2016

resgistru de inventar



cînd voi da ortu’ popii
o voi face cu simțul răspunderii
pe bază de semnătură și proces verbal
de predare-primire
n-aș vrea ca apoi(mă rog
 în viața de-apoi)
să mi se impute
ceva ce n-a fost al meu
să fiu nevoit să pun sufletul ipotecă
și să plătesc
pînă mă ia dracu’

așadar
primit una bucată trup standard
nici prea frumos nici prea urît
suficient de particular
cît să nu se confunde cu alții
cu funcții de bază și opționale
pe măsură ce cresc
în afară de cele pierdute pe căi naturale
-dinți fire de păr vedere de la distanță
uneori inima(ca o minge șutată în curtea vecinilor) -
toate-s la locul lor
bineînțeles cu uzura acceptată de toți
cînd cedezi dreptul de folosință

pentru că –evident – nu sunt de profesie medic
să am grijă de mine ca un profesionist
trupul meu a mai dat și rateuri –nimic important –
răceli banale
dureri de cap după beții cu prietenii beții de unul singur
beții de cuvinte
 amnezii retrograde după ce m-am izbit obsedant
de oameni ca de niște pereți de salon
dureri de spate după atîta dormit pe jos
încercînd să mă obișnuiesc
cu lipsa de viață
dureri de spate după atîta dormit cu capul în nori
repetînd rolul de sfînt ori de înger
în cazul în care s-ar ivi un post disponibil

primit una bucată inteligență(după cum se poate vedea
nu prea sclipitoare altfel aș fi avut pînă acum
un nobel un emmy ori măcar premiul publicului)
la pachet cu un suflet în care-ar încape
toți oamenii care au făcut ceva pentru mine
ca armata de crabi care l-a salvat pe jack sparrow
de la capătul lumii

cînd voi da ortu popii
o voi face cu simțul răspunderii
și pe bază de semnătură
de orinde-aș pleca îmi place să las
loc de bună ziua
știi vorba aia
deal cu deal se întîlnește
darămite om cu dumnezeu
și poate-o să-mi ceară
adeverință de practică
de la fosta mea viață



Niciun comentariu: