miercuri, octombrie 28, 2009

criminolog de serviciu(vico)

o dimineaţă cu parodontax
după potopul de-aseară oraşul miroase a alune prăjite
pe asfalt frunze stîlcite
ca nişte blănuri roase de molii
pe scena unui teatru pustiu

doamna lilica îmi numără datoriile de pe caiet
e ca şi cum mi-ar întoarce pe dos coastelor
doar-doar o mai găsi vreun bănuţ
e ca şi cum un criminolog
mi-ar număra zilele de detenţie

băi vico de la o vreme m-am tîmpit de tot
nu mai suport să visez registre de internare
nu mai reţin nici un nume dar dimineaţa
întotdeauna ştiu diagnosticul

pînă şi cerul mi se pare un panou publicitar uriaş
unul în formă de cub
aşezat la intrarea în oraş
şi de pe fiecare latură îmi rînjeşte
cîte un candidat la preşedenţie

ioana îmi spune că a uitat numărul lighioanei
fericiţi cei ce uită căci a lor este împărăţia materialelor de construcţii
eu mi-am pierdut dreptul ăsta cînd am fugit prima oară de-acasă
poate s-ar fi rezolvat simplu dacă m-aş fi întors
mamă am păcătuit în faţa ta şi cerului
poate n-ar fi tăiat viţelul cel gras nu mi-ar fi dat inelul cel scump
mi-ar fi dat un paracetamol sinus şi o pilotă

am cîştigat în schimb dreptul de a fi patetic
sînt ca un rinichi uriaş în blocaj
lichidele nu se filtrează nu uit nimic
îmi aduc aminte de numărul vreunei foste
o sun şi bîgui ceva cu limba împleticită
sînt dependent recunosc îmi repet tot timpul ca prostul
că singurul meu defect profesional
e respiraţia

altfel
obişnuiesc să vorbesc aiurea ca într-o febră continuă
nu-mi plac slimurile de nici o culoare
şeful ne va trimite zece zile în concediu fără plată prin rotaţie
rotaţia acelor de ceasornic roţia pămîntului planetelor tot un drac
laura îmi spune de ce nu vin la ea cunoaşte oameni cu funcţii m-ar putea ajuta
m-am convins acolo nu e nimic pentru mine
unicul meu moment de glorie se reduce la o seară de sîmbătă
cînd după duş încerc să-mi ghicesc viitorul
în apa fierbine scursă pe gresie

Niciun comentariu: