vineri, octombrie 30, 2009

codeină&guinness

ca un bisturiu frigul îmi crestează pomeţii
tremur necontrolat

cireşul din faţa balconului se apleacă sub rafale scurte
e ora lui de închinăciune

tremurul se înteţeşte ca un foc pe care arunci în neştire crengi de molid

tălpile s-au lipit de podeaua altfel cum
rece
îmi închipui că sînt un tranzistor fixat de un radio imaginar
printr-un ombilic de sacîz

--------------------------


dacă soarele iese atunci nu va mai avea de ales
gentlemen it.s time to place your bets
care sînt şansele noastre să nu avem de ales

totul începe cu degetele
mai întîi le treci peste ochi

te întorci în timp

dai la o parte păienjenişul din podul bunicii

laşi apa să curgă pînă nu le mai simţi
se fac vinete apoi roz

te întorci iar în timp

eşti copil priveşti cerul printr-un caleidoscop

palma tatălui

cioburi

------------------------------

canapeaua mormanul de haine pe scaun
mormanul de haine din care stoluri de oameni şi-au luat zborul
anticipînd momentul acesta

momentul acesta în care stai în mijlocul camerei
ca un superb monument inutil

al dispreţului

şi faci eforturi să-ţi aminteşti

telefonul umbrela legitimaţia de serviciu
pixul pe care urcă şi coboară grăsanul de eric cartaman
un vis cu bancomate defecte
jumătate de repriză de meci
maică-mea intră în dormitor îmi spune că trebuie să-mi plătesc existenţa
şi întreţinerea
îmi ia cheile de la apartament aş fi vrut să-mi lase brelocul cu broasca ţestoasă

voinţa mea e un pod suspendat în ontario

şi fac eforturi





maică-mea intră în dormitor îmi spune că trebuie să-mi plătesc existenţa
îmi ia cheile de la apartament
jumătate de repriză de meci
un vis cu bancomate defecte
pixul pe care urcă şi coboară grăsanul de eric cartman
telefonul umbrela legitimaţia de serviciu


i hope my turtle can fly


-----------------------------------------------

dacă soarele iese nu va avea de ales
voi fi martorul unei execuţii sumare

paltonul maro cu gulerul ridicat
par elefantul dumbo care înveseleşte oraşul

fără mine paltonul maro ar fi doar un alt cuib
din care stoluri de oameni şi-au luat zborul


copiii se îndreaptă spre grădiniţă văd aburul respiraţiei
ei sînt o turmă de miei încolonaţi pentru crotaliere

lovesc o castană cu vîrful bocancului
o privesc cum se îndepărtează rostogolindu-se
exact
cu luciditate

au dispărut castanele


-----------------------------------------------


instructorul auto îmi face semn că pot traversa

dacă traversez nu voi avea de ales

închid ochii


(cu întîrziere reuşesc să îţi trimit cîteva poze cu Minunea noastră mică!
Hugo s-a născut pe 24 la ora 13 şi a adus aşa fericire în noi! a avut 2880g şi 49 cm la naştere. emiliana.)

deschid ochii şi totul e naştere subacvatică

------------------------------------------------------


respir şi asta e tot ce contează

mă gîndesc la femei ca la un comunicat de presă al ministerului sănătăţii

respir şi nu mai contează

aş putea să cad asupra oraşului ca întunericul din această amiază
să-i transform pe toţi în iepuri
să-i pun să joace boston whist

şi tot mi-ar lipsi ceva


senzaţia de farfurie ciobită
în care te tai
laşi sîngele să curgă liber ca o turmă de bizoni

ultimii bizoni în libertate

-------------------------------------------------------------

ca un server de internet care pică din oră în oră tusea revine

n-ai vrut niciodată cu adevărat să te laşi de fumat

la o adică fumul acesta e o portiţă de scăpare cînd n-ai de ales
te poţi căţăra pe el te ascunzi în cer

pînă ce oamenilor le-a trecut întunericul

între timp

îţi poţi imagina că se ciocnesc gîndurile
ca nişte plăci tectonice
din ciocnirea lor se produce o schismă
un continent pe care vei fi
veriga lipsă a evoluţiei

-------------------------------------------------------------------

luminile se aprind la hera pizza restorante
te gîndeşti la fratele tău şi la o iarnă prin londra
cu femei bete pe străzi fogarty guinness metropolitan railway
dar fratele tău e atît de departe
încît te întrebi dacă nu cumva l-a inventat imaginaţia ta
ca să poţi umple astfel
spaţiul numit existenţă

----------------------------------------------------------------------



totul începe cu degetele
desfaci nasturii de la palton îl arunci în şifonier
ca şi cum ai arunca o mînă necîştigătoare la boston whist

gentlemen it.s time to place your bets
care sînt şansele noastre să nu avem de ales

Niciun comentariu: