marți, aprilie 22, 2008

pierrot the clown(scrisori pentru opi)

sincerely, l. cohen
Există multe feluri de a înţelege că s-a terminat totul. De regulă înţelegi asta cînd vorbeşti despre moarte ca despre hamburgeri. Doriţi maioneză? Dar salată de valium? Şanse pe ziua de azi nu doriţi ?

Miroase a vopsea şi metal proaspăt sudat. Mă pregătesc de încă o noapte polară. Tot ce mi-a rămas e memoria îmi ţine de foame de sete de cald în timp ce trupul se autodevorează.

It’s four in the morning the end of december i‘m writting to see if you’re better.
Dansam amîndoi capul îmi era un muşuroi cu milioane de gînduri. Într-o clipă mă uitam la covorul pe care l-ai ars din greşeală în altă clipă zîmbeam cînd îmi aduceam aminte cum ai rămas încuiată în cameră în altă clipă mă întrebam de ce prima dată cînd te-au văzut cristi şi irina te-au crezut lesbiană nici nu se terminau bine frînturile astea că-mi imaginam cît de neîndemînatică eşti de-ai reuşit să verşi de trei ori găleata cu apă prin cameră de parcă te-ai fi lepădat de viaţa de-acasă.

And jane came. Nările se dilatau în timp ce adulmecam părul gîtul pielea ca un lup alsacian dresat să găsească stupefiante.

Porţile stadionului stau într-o rînă ca o gură fără dinţi. Întunericul acesta e mai cumplit decît orice moarte. Iarba prinde viaţă din pămînt ies tot felul de vietăţi le aud mişunînd îmi strîng picioarele să nu ajungă la mine. Doar în creier e lumină am aprins un felinar felinarul acela din faţa căminului pe care l-am împărţit tu ai lumina eu am luat şocul care genera lumina.

like pierrot the clown
Sunt dimineţi în care mă trezesc cu pieptul greu şi mîna amorţită. Zîmbesc eşti lîngă mine schiţez un gest să-ţi mîngîi părul mîna cade în gol rămîne brusc fără sînge.
Pieptul meu e o groapă din belu unde te plimbai atît de des încît te cunoşteau toţi paznicii.

Am început tot mai des să compar sufletul cu un stat american unde există pedeapsa cu moartea. Sentinţe irevocabile cînd greşim ultima cină poate cartofi prăjiţi cu ouă ca atunci cînd am plecat de la tine. Apoi absenţa ca un scaun electric ce-ţi prăjeşte carnea voinţa şi tot ce-ai crezut despre oameni. Pînă-n ultima clipă aştepţi iertarea dar ea nu vine un pocnet scurt de manetă trasă ori o uşă închisă cinşpe secunde în care venele ţi se umflă apoi.

M-aş dezbrăca pînă la capilare pînă la ultimile terminaţii ale neuronilor dacă asta m-ar face mai sincer.

shawn the sheep
Pijamaua ta în carouri borseta roşie crema garnier cu care îmi frecai călcîiele. Încerc să te recompun dar totul iese trunchiat.
Ai rîs cu poftă cînd l-ai văzut prima dată pe mielul shawn dansînd freestyle. Ţi-am iubit pofta mi-a venit să fac un milion de lucruri deodată. Să te ating să te dezbrac să mă rog să-ţi fac un pachet pentru facultate să facem dragoste să-ţi calc o cămaşă. N-am făcut nimic.

Ştii ce e mai cumplit decît a nu face nimic? Să vrei să faci atît de multe încît să paralizezi instantaneu.

tiersen&murfatlar
Cada în care stăteam amîndoi atît de stîngaci cînd am făcut duş împreună pentru prima dată. Îţi spălam părul mintea o lua razna mă închipuiam un slujitor egiptean îmbăind faraonul. Nu mă împăcam cu partea în care slujitorii sunt îngropaţi de vii împreună cu faraonul mort în piramidă. Nu poţi cere nimănui să moară pentru tine doar pentru un simplu capriciu ori ca să fii suma celor ce se gîndesc la tine.

Tu nu voiai decît să fii om. Te-a speriat gîndul că ai putea să fii mamă ai coborît la magazin ai luat o sticlă de vin te-ai ameţit. Poate ai cumpărat de la vînzătoarea blondă care mă blestema pentru că tot timpul cînd luam ceva pentru tine alegeam rafturile cele mai înalte.

Mai avem în comun un oraş văzut noaptea. I-am supt luminile i-am văzut groaza. Ticul tău era să repeţi propoziţiile te tachinam parcă ai fi vorbit o dată pentru mine şi încă o dată pentru tine.

Mi-a rămas doar memoria. O memorie de clown care adorme cu machiajul de peste zi de teamă să nu fie sincer cu el însuşi.

Niciun comentariu: