marți, mai 20, 2008

addicted

dimineaţa mă trezesc picioarele îmi ies din plapumă de ele atîrnă soarele ca bila unui puşcăriaş de picioarele mele cu lanţuri legat lanţuri dintr-un metal necunoscut

mă tîrăsc prin cameră lanţul zornăie pe parchetul umed afară se toarnă asfalt muncitorii

se uită miraţi ei spun că nu mai locuieşte nimeni aici vecinii spun că nu mai locuieşte nimeni aici

se întîmplă ceva ciudat îmi vine să cred că nici eu nu mai locuiesc aici

sunt chemaţi vânătorii de fantome ei vin cu spectometre şi alte aparate de măsurat energia

hîrş hîrş mă tîrâsc pînă la baie bucătarie mă ascund în şifonier în colonia de molii am hrană destulă fibre şi timp berechet

uneori mă arăt celui mai sceptic îi spun o poveste tristă despre cum ai plecat în parc

se dădeau lecţii de canto lumea cînta killing me softly şi gara venea peste noi ca o lăcustă verde şi grasă îşi freca picioruşele de atît poftă

gara nu mai avea ferestre oamenii ieşeau direct prin acoperiş făceau doar două minte pînă acolo-unde-se-sfîrşeau-toate

ce nebunie frumoasă era pe atunci ploia ne strîngea ca o cămaşă de forţă

doctorii ne spuneau faceţi dragoste eu voiam să-ţi strigi orgasmul în rusă ori într-un dialect

inuit te-aş fi hrănit toată ziua cu carne de focă probabil ştii cîtă răbdare îţi trebuie să stai pe marginea unei banchize total nemişcat focile nu sunt porumbei care să-ţi mănînce din palmă

apoi într-o dimineaţă ţi-aş fi lăsat la marginea patului apă proaspătă şi doi pui de raţă

tu ai fi crezut că eşti la ţară ai fi început să plîngi şi din lacrimile tale ar fi crescut bunicul şi cîinele tău oh cîinele tău pe care îl băteai de cîte ori mînca puii

da draga mea eu pot face orice pot să-mi ascut ciocul de marginea chiuvetei

să zbor în picaj deasupra rîului din faţa blocului să-ţi aduc peşte proaspăt ori dacă preferi

pot să mă dau de trei ori peste cap mă transform într-o bufniţă intru noaptea în casele oamenilor fur bijuterii tot eu le amanetez cumpăr bilete de avion pentru anzi ori un podiş

unde floarea-soarelui creşte de cinci ori pe an sau pot fi o bufniţă liniştită stau pe un horn şi negociez acolo-unde-se-moare

pe la şi-un sfert ies din casă mă împiedic pe scări şi zgomotul se aude pînă la patru

cîte o pasăre ciufulită mai iese şi-mi spune ssstt aici sunt copii ce coincidenţă îi spun doamnă pelica ce coincidenţă chiar azi noapte am visat că mi-am luat o maşină pe geam aveam un abţibild baby on board altfel doamnă vă doresc o zi bună aveţi grijă la cei care asfaltează ei cred că un drum bun te duce oriunde dar nu e aşa nu poţi asfalta cerul iar iubita mea vine odată cu roua

unoeri mă arăt celui mai sceptic îi spun o poveste despre cum ai plecat şi eu am început să slăbesc colegii mei de redacţie mă urăsc pentru că stau şi îţi scriu

numănîncnumaidormnumaivreau femeia din curtea episcopiei tunde gazonul

se uită în stînga în dreapta îmi spune apoi la ureche zilele astea dumnezeu va veni la picnic mulţumesc doamnă ce pont vă rămîn datoare primul lucru pe care îl fac atunci ajunla redacţie pun mîna pe telefon sun jandarmii şi poliţia comunitară întreb dacă dumnezeu va veni cu vreo doi prieteni vreau să am exclusivitate în rugile mele sigur îmi răspund ei amabil presa are acest peste tot

se mai întîmplă să mă dizolv ca o pastilă efervescentă şi să hrănesc

organismul unuia crescut doar cu junk food

vînătorii de fantome îşi verifică spectometrele uneori mai detectează

variaţii de energie atunci mă arăt celui mai sceptic îi spun o poveste despre cum ai plecat

şi ai tras tot aerul după tine eu am rămas cu mîinile suspendate plămînii stîlciţi ca nişte pantofi călcaţi pe ştaif

de-atunci adorm cu un singur vis i'm not addicted îmi spun

i'm not addicted

Niciun comentariu: