miercuri, mai 28, 2008

aventurile ielevului miluta

Cum meam petrecut Crăciunul – compunere
de ielev Miluţă aka dozator

În loc de pesee
Una la mână două puncte
Textul ista e rezultatul unui breinstormig după ora de bio, când profa’ nea zis că o plantă se compune din rădăcină trunchi pistil. Aşa că mam disociat mam împărţit în membre inferioare membre superioare şi pistil, apoi am început să las istoriei gîndurile istea.
A doua la mână: pen’ că doamna profă nea zis că dăm bacu şi că rumânul ie născut poiet, plus că dă mecul suta de oiro pt. cel mai bun text m-am hotărât/decis/ să mă reapuc din nou de scris.

n.i.m- nota ielevului miluţă(cum am văzut că e prin gazete)
să-mi aduc aminte să trag un şut în cur la cînele lu babarez, vecinu de pe stînga. Am sărit gardu că pusese cîrnaţii la afumat şimi iera pohtă, pohtă de aia pohetică, plus că voiam să dau la schimb nişte afumături pe un CD cu guţă. Numa că rapănu de cîne a început să latre deam crezut că a început concertu lu Bănică, am lăsat totu baltă am fugit la teve, după aia mi-am adus aminte că sticlete, vecinu meu din dreapta, a împrumutat antena pentru fer vechi
t.n.i.m.- tot nota ielevului miluţă
sămi aduc aminte să dau anunţ la ziar că cumpăr gripă aviară pt cocoşul lu nea omu că ieu am venit cu gingălbelu şi el s-a repezit la fîşul mieu

acu să purcedem la riuaind

Mie nu mea plăcut întotdeauna Crăciunul. Cînd ieram mic mergeam prin sat cu colinda. Io îl citeam pe vinetu si mă apucam să număr cîţi copchii suntem adunaţi la bunicu, dacă sîntem de-ajuns pt un clan de piei roşii. N-aveam nici teveuri nici compiutăre, ne puneam traista în gît(parcă mergeam să adunăm pe furiş frunză de sfecle pt porci). Pe atuncia nu era faza cu bani şi cu italia spania irlanda. Mie numi plăcea că striga tătă lumea: ho, vin ăia a lu morţun, babele miroaseau a babe ne ciupeau de obraji, ne dădeau mere coapte, noi le aruncam în ăia care primeau bani(.n.i.m- morţun însemna prost, după aia am aflat la profa de historie că morţun a fost primu’ deputat moldovean în divanu’ adhoc, m-am sîmţit mai important dupa aia).

Da gata, divaghez(pentru necunoscători bat cîmpii, nu mă boule, neşcolitule, e o chestie de exprimare, nu ar ogoru’)

Mie crăciunul ăsta mea plăcut.
Una la mînă. Am economisit juma de oră la curent, plus că tătă noaptea am avut dolbi sistăm suraund. Dacă mă duceam în sufragerie, vecinu de la 17 cînta ce minune de gagică este frumoasă de pică, dacă mă duceam în dormitor era ceva cu animal x nu mai ştiu ce da era mişto.
Plus că neam pus interfon şi cînd mama era plecată eram tare. Sunau aia primiţi cu colindu? da, cîntau dupa aia ziceau daţi drumu? io eram şmecher le strigam nu mă noi sărbătorim paştele.(t.n.i.m- pînă s-a prins moşneagul de deasupra şia început să facă tumbe pe acoperiş pînă mi-am scos io numa juma de nas şi o bîtă de beisbol, după aia sa potolit. Aşa face în fiecare an, da pe mine mă impresioneaza că tot timpul se dă la ăia cu care n-are şanse. Cam aşa ca mine.)

După aia am fost în noaptea de Crăciun la biserică. Nu’ş ce dreacu mi-a venit să fumez în timpu’ predicii, da m-am dus în turn cu un băiet de băiet(n.i.m-mai pipăl). Şam vrut să stîng ţigara mai şmechereşte aşa, numa că a nimerit pe funia de la clopot. Io deja mă închipuiam geac spintecătorul şi ca să nu las urme am sărit repede pe funie. Mi-a fost rău că mă bălăngăneam ca prostu pînă au venit pompierii am dat la raţe, mi-a zis după aia un prietin cî am vomat pe mitra episcopului(di fapt, derulând în sloumouşion timpu cît am stat pi funie, lumea ieşise din biserică şi se uita ca la doamne iartă-mă, mea zis dupa aia iubita că erau două tabere, unii îl aşteptau pe episcop deaia au ieşit afară că mau văzut roşu ca racu, copii aşteptau pe moş crăciun, numa io ca nesîmţitu cîntam ce minune de gagică. Bai da uei, dacă vedeţi copchilă debilă cu guler de lînă săi spuneţi curat că mam însurat)

Deci, în concluzie/rezumat mie mea plăcut crăciunul ăsta, chit că mam ales cu dosar penal de la ielectrica că am furat curent.

u.n.i.m-ultima notă a ielevului miluţă

vine mafia şi pe toţi vă ia pentru cî v-aţi băgat în afacerea mea

...

Bacaloriat eccterea eccterea
de ielev miluţă aka dozator asterix
Pen’ că am primit multe semeseuri de la fanii şi fanele mele m-am hotărât/decis să lăs neşte rînduri nemuritoare din ecsperienţa mea de viaţă generaţiilor viitoare.

n.i.m.-nota ielevului Miluţă
sămi aduc aminte săl ur pe preşedintele de asociaţie căn a doua zi de Crăciun dădui bairam şi hapciupaliticii miei de prietini au lăsat robinetele de la bae deschise şi dimineaţă când dom preşedinte s-a întors de la pomana porcului în apartament se umbla numa cu barca pneumatică iar primăria a scris lu dom Băsescu să intervină prompt cum a făcuto nea Becali la Vadu Roşca
î.n.i.m.-înco o notă a ielevului Miluţă
sămi aduc aminte să cumpăr sidiul cu pesa aia milion plus milon fac mai multe milioane/tăţi îşi cumpără maşini/eu îmi cumpăr avioane, pesa caremi place mult că cântăreţul respectiv paranteză uf ci lipsus cum îl cheamă am închis paranteza seamănă cu mine e om bun la suflet şi fff dăştept.

Revenim la subiectul principal, adică moa. Io nam fost tot timpul dăştept ca acu’, da’ mio plăcut să citesc pen’ că am îmvăţat lucruri folositoare mai tîrziu
Un moment al veţii care mea plăcut şi care mea deschis ochii cu privirile la menirea mea pe planetă a fost bacaloriatul. La lb şi lit română eram a dreacului de bun paranteză ori o pun ori nu o pun/înco demonstraţii şî iar fac senzaţii închid paranteza. Ţiu minti că o dată la teză la română nea picat o carte dealu Ortensia Papagal Benegescu. Io ieram bîtă da ca să nu se prindă profa iam scris treişase de pagini cu ierotismul în poiezia celui mai mari poiet al naţiunii şi anumi Ieminescu paranteză hehe dacă scriam macar pi giumati cum scria iel acu aveam o grămadă di gagici închid paranteza.
Aşa că la bac nu mi-am făcut probleme dicît la filozofii şi giografii, da m-am învîrtit io diun cinci şacolo. Uăai frati, la filozofii am avut nişti iemoţii di nu pot să iesplic. Aveam un coleg di clasă, şî anumi Prinţişor Panteras, care tocea de numa numa că nuş cini dreacu io băgat în cap căi numi predestinat. Aşe, iel o intrat primu şî o ieşit de parcă sî bălăngănea în ştreang, aşa notă mică o luat. Noi neam făcut cruci şi neam rugat fierbinti dişî dacă el cari tocea o luat notă mică ne-am dat cu păreria că sărăntoci ca noi pică. Da cum zîceau grecii veni vidi vincit am intrat cu tupeu, mio căzut ceva cu omu cari se asemăna cu o trestii în vînt şî încă ceva io am întrebat profii dacă maşina lor ari erbeguri şi ci cilindree ei so pus pi povestit şam conştientizat cî ierau băieţi di treabă nu ca boul ceala di Prinţişor Panteras, io am plecat şi cu un zeci şî cu cunoştiinţi de mecanică auto cari eram convins cîmi vor folosi mai tîrziu. Ca sî no mai lungesc cî ni prindi sara şi io tre sa mă duc la o paranghelie cel mai mari hop o fost geografia. Io nu pre leam avut cu ştiinţele istea eczacte da mio plăcut cî am făcut şi di data asta în ciudă la tocilaru di Prinţişor Panteras cari o tocit munţii fluviile şi cărbunii patriei deşi io iam zîs că contează mai mult experenţa dă viaţă. Şi nia picat la bacaloriat Cîmpia di vest undi am fost sîngurul cari o ştiut şî cari o scris cî si află în vestu ţării şi Industria vinurilor unde experenţa di viaţă şo zis cuvîntu adică mai precis leam scris tăte etichetele di pi sticlele di vin pe cari leam băut cu diverse şi frumoase ocazii plus preţu. Iar pi bou di Prinţişor lam lăsat să copieze di la mine cu condiţia să dea o navetă dă bere.

Asterix
Iescplicaţie
Pen’ că am tot fost întrebat de fane de unde aidiul meu de dozator tre să iesplic şi lucrul ăsta.
Imediat după ci Împuşcatu o fost condamnat la împuşcare o fost o perioadă în cari se făceau bani buni din afaceri cu dozatoare. Io mi-am asumat rolu de deschizător de drumuri şî sticli şam valorificat la macsim potenţialu afacerii pen’ că am fost primu cari o băut ţuică la halbă. So mai găsit nişti contestatari da io iam zdrobit cu argumenti grăitoare nişti articoli din gazetă cari mă prezentau ca pi un miracol al medicinii plus un certificat că nus întreg la cap şi o nemuritoare consemnari în registru di internări la secţia Anestezii şî Terapii Intensivă.

c.m.i.n.i.m-cia mai importantă notă a ielevului Miluţă
textul ista se dedică pretinului mieu Prinţişor Panteras: cine ie pă primul loc?
Cinei şefu cinei şefu? Sîc, sîc mucles.

...

Şakalîca cikidam
de ielev miluţă aka dozator minune

Anunţ important pentru fanii şi fanele mele: pen’ că la insistenţele lor anunţ toţi duşmanii şi fetiţele aim beac mai strong decât evăr.

n.i.m-nota ielevului Miluţă
sămi aduc aminte să cumpăr o floari cu ghiveci lu vecina cî prietenarii miei cu care am pitrecut în noaptea di rev o confundat floarea dă pă scara blocului cu o plantaţii nesperată di frunzi di salata cu cari am servit o delicioasî friptură la treceria în uie, adică liam arătat iuropenilor că nu mâncăm numa carni ci şi vegetali.
t.n.i.m-tot nota ielevului Miluţă
sămi aduc aminti s-o duc pi mimi, mîţa lu mămica la veterinar, că am vurut sî fac şi io un pustiu di ghini şam îndopa-to cu cîrnaţuri şi alti bunătăţi pîn’ s-o crăcit pi covor şî aşe o rămas că numa entervenţia me cari i-am făcut buş la buş o salavato. Başca să mai trec şi pă la farmacii să iau compensati ptru mămica k so speriat tari rău cînd o văzut că mimi faci baloani di săpun şî asta pen că am vrut să dăm oleacă di aromă la mîncarea pisicească şi i-am pus o pîlnien gură pi cari turnam noul ariel cu miros di fructi di pădure. Sau cocolino cu lămîii, nu mai ştiu

Mii lanceput nu mea plăcut revelionu ista. Pentru mini o fost un mari pîrţ k no ieşit aşa cum vreu ieu sî crapi hepatita la duşmani. Lanceput nea sticlete, vecinu di la 17 (smail boule, cî ti fac vedetî şi pen asta tiaştept să mă sorcoveşti co navetă dă beri), scotea capu pi geam şi urla sunî telefoanili ca dracii şi vin milioanili cu sacii după cari scotea limba la mini şimi făcea un fel di sîc fraieri, cî io am paranghelie mai mişto dicît a ta. Numa ci mam nervat io şi mam apucat sî dau telefoani la pretenarii miei cari cum o auzît bairam so teleportat la uşî la mini. Numa k io mam prins di data trecută cînd mi-o lăsat robinetili deschisi şi dimineaţî cînd m-am trezit casa me era bazinu olimpic di nataţii. Acu mam jmecherit şi io şî iam aşteptat în pragu uşii cu chitanţeru ptru apa care o so consumi.
Fratili mieu, ci sîţi mai spun, cînd so descălţat dracii once-put să miroasă a acid picioric dio crezut nea sticlete cî i so ars siervăru şi i-o trimis pi tăţi acasă. Hehe, dupa aia io scoteam limba la fraier şi-i zîceam numa porcărele. Aşe-i trebe dak să pune cu kampionu.
După ci am trecut în uie neam gîndit noi ci să facem să fii di neuitat ievenimentu şi sî li arătăm iuropenilor că sîntim cilivizaţi. Ne-am adus aminti k boşorogu di dom preşedinti di asociaţii, cari sta deasupra me şi cari cînd nu verifică apometri îşi bati baba la greu, ie singur cu baba lui în faţa istoriei. Şî cuprinşi aşe, diun fior di generozitati, neam înfipt la uşa la iel ca să demonstrăm ci iuropeni sîntim dacî avem grijă di bătrîni. Şam adus cîrnaţu cu ariel cu cari ghiftuisem pisica şi nişti prăjituri mai arsi(doar naveam sî li aducim pi ălea mai buni). Di iemoţii lu dom preşedinti io vinit să plîngă, mai ales k i-am arătat un joc americănesc ori mexican, nu ştiu acu am un lipsus. Am ghiftuit ghini baba, am legato di lustră, iam lipit sidiuri cu superglu pi rochie, după aia l-am legat la ochi pi boşorog şi eam escplicat că treburile şăd simplu: el trebe să nimerească baba cu bătătoru di covoari(alceva metalic nam găsit). Şam rîs o grămadă după cari neam întors la mini şam dansat multi şî frumoase melodii, iar şacalîca ciki dam dam o fost votată hitu uie.
Mai spri dimineaţă lio fost rău la tăţi, nu ştiu din ci cauză, di la uischiu meu di casă făcut din pruni originali şi juma di alcol ietilic cumpărat di la nişti laminorişit, nu ştiu sigur da bănui. Iaca sî-mi fii învăţăturî di minti sî nu mai beu dicît cu aia cari ma bagî pi mini sub masă, nu sî stai io cum am stat sîi dreg cu apa di la florili pi cari mama leo primit cu diversi şi îndepărtati ocazii.
În concluzii/rezumat pîn la urmă o fost mişto, un şou dă şou, dimineaţă am adormit şi io şam avut un vis fain cu Prinţesa di aur, da nu vil spui k îi cu porcăreli şi dacă mămica citeşti sigur sutîn mii cheamă preotu să scoată dracii din mini.

f.f.f.i.n.i.m-fff importantă notă a ielevului Miluţă
Mămica mia dragă, dak citeşti pi ascunselea cum faci di obicei, ti rog sî nu ti superi, io promit cî anu ista nu mai scriu cu porcăreli.


Niciun comentariu: