duminică, mai 25, 2008

da MAI DEPARTE

draga mea

nu ştiu ce-mi place mai mult la viaţa mea. uneori mă lipsesc de parbriz şi înghit oameni copaci culori de parcă aş fi un vortex. cîteodată mă trezesc deja obosit de oamenii aceştia pe care îi întîlnesc în orice ungher, pe asfalt, sub asfalt, în căruţă, sub vîrful unghiilor.
sunt mulţi de multe ori mă sperie pentru că m-au chemat să scriu despre ei şi limba mea e prea mică.

aşa mai aflu veşti despre taică-miu. stau de vorbă cu un psihiatru. doar aşa mai aflu veşti despre el. cică s-a îngrăşat, e curat, îngrijit, l-a strîns o femeie de pe drumuri l-a luat la ea acasă. cică e mai senin. nu ca atunci cînd stătea la psihiatrie. mi se pare inexplicabil de multe ori mi l-am închipuit spînzurat fără să ştiu că asta chiar s-a întîmplat. odată l-au dus în comă la iaşi. aş putea crede cumva că toate gîndurile mele au forţa să comande oamenilor o anume reacţie. dar nu. toate se întâmplă cu un scop. pentru fiecare lucru există un alt lucru care să vorbească. nu mă interesează dacă există iad sau rai pentru asta există iezuiţii să-şi bată capul.

mă întrebi ce simt. dacă îmi pasă. eu mă întreb ce-ar trebui să simt. o duce bine la ţară are pensie pe caz de boală şi ceva pămînt. mă întrebi ce simt. pentru mine e mai important că am adormit după ce a egalat chelsea în finala champions league. pentru mine e mai important să mă uit la apa clocotind dimineaţa pe aragaz şi să mă întreb dacă viaţa nu cumva e un soi de ibric în care noi clocotim de nerăbdare să fim turnaţi în pămînt.

mă întrebi ce simt. poate ţi-aş cînta ca johnny cash i hurt my self today to see if i still feel dar nu m-am tăiat nu am sîngerat nu am vorbit. asta nu înseamnă că nu exist.
uneori citesc şi-mi vine să mor că nu am spus eu ceea ce citesc fac o listă cu lucruri pe care aş fi vrut să le spun.

mă mai prinde cîte-o ploaie şi mă udă pînă la coaste duc repede mîna la piept tu eşti bine apa mai are de lucru are de trecut o piele, un rînd de ţesuturi şi-un rînd de oase pînă să ajungă la tine. numai mie mi se pot întîmpla chesti ilare cum s-a întîmplat ieri după ploaie să-mi usuc părul în toaletă să se blocheze uşa iar colegii să rîdă de mine.

cîteodată mă mai trezesc din beţie şi mă întreb ce am făcut cu banii sau ce dezastru am provocat. cu sau fără mine viaţa merge înainte sau înapoi. cu sau fără mine lumea înghite calupi de sare. obrajii sunt o sărărie imensă care ne ţine în viaţă.


Niciun comentariu: