vineri, februarie 26, 2010

bă jigăritule îi spuneam

mi se făcuse milă de jigăritul ăla mic
alerga după fiecare maşină lătra insistent
pentru el timpul se măsura în maşini
cînd obosea băga botul prin uşa întredeschisă a magazinului
ştia că îi cumpăr tot timpul
o pungă de cap şi gheare congelate

ne plîngeam amîndoi de milă bă jigăritule îi spuneam
mai trăgeam un fum de ţigară
alergi maşinile aşa cum alerg eu morţii
nu că ne-ar băga cineva în seamă
eu o să plec îi spuneam am să plec dracului
şi-am să mă fac îngrijitor de veveriţe în st. james park

îmi aducea aminte de negruţa tot aşa lătra după maşini
pînă cînd una i-a rupt labele din faţă
nu m-am dat niciodată în vînt după cîini
învăţase să meargă pe labele din spate ca un cangur
tot timpul ajungea ultima la resturile aruncate de oameni
cînd îi era foame îşi lingea oasele ieşite din piele
eu îmi ziceam că se vindecă cu salivă
aşa cum văzusem într-un reportaj pe discovery

într-o noapte au otrăvit-o cretinii

*

noi îi spuneam tanti de la cîmpina
venea rar pe la noi făcea lumînări la biserică
în timpul liber dădea nume copiilor
eu mergeam pe uliţă fudul purtam numele meu la cureaua pantalonilor scurţi
ca un briceag cu tot felul de chestii pentru supravieţuire

ţin minte şi-acum cum ne trimitea pachete
cu bidoane de ulei cînd se găsea greu
cutii pe care scria gâteau de riz
într-una din ele mai ţinem şi-acum zahărul
mama mă punea să-i scriu scrisori de mulţumire
ţin minte i-am scris odată că mîinile ei
se înalţă peste oraş
ca turnul fabricii de lapte

rîdeam de frate-miu că-l mai chema şi ovidiu
îi spuneam că a fost botezat după numele frizerului din sat
mai tîrziu mama a lămurit disputa
frate-miu avea numele unui poet pe care l-am citit mai tîrziu

cînd a murit n-am mai primit ulei
oricum se găsea acum pe toate drumurile
ne-a lăsat moştenire o maşină de cusut singer
am demontat-o crezînd că are ascuns
contul unor evrei prinşi de nazişti

*


bă jigăritule îi spuneam
mai trăgeam un fum de ţigară
eu o să plec îi spuneam am să plec dracului
şi-am să mă fac crescător de reni în finlanda
măcar dacă alerg să prind pe vreunul în viaţă

2 comentarii:

Anonim spunea...

emi, nu e chiar din finlanda, dar
http://www.youtube.com/watch?v=tdoo1STu46c

cu drag,
mc2

emil spunea...

Nice :)
Ce e mc2?