marți, februarie 16, 2010

ce oră o fi în america

tot mai des dimineaţa cînd urc dealul de la episcopie inima înţeapă ca viespile care tăbărîseră pe bunică-miu. dar nu l-au răpus atunci aşa că n-o să mă răpună nici pe mine.

despre taică-miu ştiu doar că era un bărbat bine. cînd zîmbea semăna cu val kilmer. în rest nimic. medicul său psihiatru s-a pensionat. s-a mutat într-o vilă la buşteni şi de atunci am pierdut orice idee de tată.

bună ziua domnule senator. îmi puteţi spune ce s-a discutat la conferinţa judeţeană extraordinară de vineri? păi s-au stabilit reprezentanţii judeţului la congresul naţional şi candidaţii pentru biroul naţional permanent. mulţumesc. te pup emiliane ai grijă cum scrii.

mda. mioriţă laie laie bucălaie dacă-i întîlni vreun domn senator tu să-i spui curat că m-am însurat în londra pe o vtreme ploiasă cu o femeie pe jumătate regină iar invitaţiile au fost făcute de banksy.

bună ziua domnule antrenor. felicitări pentru victoria din deplasare nu se aştepta nimeni. da nu se aştepta nimeni mai ales că am pierdut meciul din tur. acum ne aşteaptă cel mai greu meci. cel cu oltchim. contăm pe sprijinul suporterilor care sperăm să fie prezenţi în număr cît mai mare la sala polivalentă.

uneori îţi vine să laşi totul baltă. să-ţi împarţi hainele săracilor şi să cutreieri lumea sprijinit de un toiag. dar tu nu eşti fericitul ieremia dumnezeu nu ţi se arată în vis iar credinţă ai numai noaptea. cînd te rogi ca din şifonier să nu iasă dracii cu furca.şi nici senzaţia mîinilor de parafină nu dispare.

"în noaptea de sîmbătă spre duminică la căminul cultural din sagna a izbucnit un conflict spontan între doi fraţi din localitate şi un alt tînăr. acesta din urmă a solicitat ambulanţa pentru îngrijiri medicale. ajunse la faţa locului cadrele medicale au fost luat la bătaie de către cei doi fraţi pe motiv că nu li se acordă şi lor îngrijiri medicale. unul din agresori a luat o ţeavă metalică şi a spart două geamuri ale autosanitarei".
bon. şi eu vreau să sparg ceva. poate suporturile pentru lumînări şi pixuri pe care le-am primit de la femeile care nu mai sînt. poate geamurile de termopan ale camerei să las în felul ăsta să intre în mine toate străzile şi să proclam o zi oarecare ziua ţestelor deschise.

ar fi chiar amuzant o zi a ţestelor deschise. să vezi cum se bulucesc bunicii mămicile tăticii în gîndurile tale copiii se rătăcesc în săli imense de tăcere iar prin difuzoarele amplasate pe holuri să răsune muzica ta preferată întreruptă din cînd în cînd de anunţuri ca "vă rugăm nu scăpaţi îngheţata pe jos".

ştiu ale cui sînt toate maşinile din curtea spitalului. pathfinder-ul cu numărul de înmatriculare s.m.l e de la serviciul de medicină legală. opelul cu numărul p.r.i e al unui medic ginecolog ce şi-a botezat fiica prinţesa. corola cu numărul v.i.u e a şefului secţiei chirurgie. n-am reuşit să devin avocat aşa cum voia maică-mea. taică-miu nu ştiu ce voia. am ajuns în schimb ghicitor în plăcuţe de înmatriculare.

e senin şi pustiu. sirenele au tăcut. eşti doar o victimă încarcerată în patul contorsionat. poate vor veni paramedicii şi te vor ţine de vorbă în timp ce fierăstrăul electric sfîşie patul. te vor ţine de vorbă cum că eşti un tînăr capabil ai oase puternice şi putere mare de regenerare.

oare ce oră o fi în america?

Niciun comentariu: