vineri, iunie 10, 2011

alege tu pentru mine


n-am spus-o eu dar nu știu de ce
azi simt nevoia să repet obsesiv
vă mulțumesc pentru că în drumul meu spre nicăieri
mi-ați permis să trec prin viețile voastre

ți se întîmplă nu?
să ai o mulțime de lucruri de făcut dar nici unul pentru tine
să ai senzația că că toți se bazează pe tine pentru că ești
singurul rămas în viață și din dorința de a le face pe toate
greșești totul
da
cel mai mult mă sperie că nu știu cu ce să încep
alege tu pentru mine
conferință de presă direcția anti-corupție
accindet rutier cu cinci victime
un preot a snopit în bătaie un enoriaș
medicii de familie sparg gașca
și peste toate acestea mi se rupe inima
o bătrînică tîrăște după ea o sacoșă de rafie plină cu flori
pîș-pîș se apropie copilu' nu cumperi flori?
că n-am bani nici de-o pîine

ei și-atunci cum să nu-ți vină să plîngi
și lacrimile tale să înmulțească pîinile
și peste tot să înoate păstrăvi pe care să-i prinzi cu mîna
să hrănești toate bătrînicile și toate florile
atunci cum să nu regreți că nu te-ai născut
paj la curtea miracolelor
și seara cînd te duci acasă obosit după atîtea minuni
să te aștepte în prag o femeie care miroase a lapte fiert

îți vine să te spînzuri dar la ce folos
dacă jos sînt cazane
te doare ceva dar nici tu nu știi prea bine ce
te duci acasă puțind a cadavre de animale și a canalizare
mesteci în silă te bați pe umăr și-ți spui
lasă bă
că cineva se gîndește la tine
și te cabrezi ca un mînz în așteptarea furtunii

citesc o știre despre un motan care a supraviețuit după ce
o săgeată i-a străpuns craniul
mda
și eu am spraviețuit după ce oamenii mi-au străpuns sternul apoi au plecat
de parcă ar fi predat un curs de chirurgie perfectă
de ce n-ar fi și asta o știre?

astăzi alege tu pentru mine
ce vrei să fiu
miezul de nucă
sau coaja care-l dospește?

Niciun comentariu: