marți, iunie 21, 2011

evanghelia dupa sfintul valeriu


n-am să înțeleg niciodată distanțele
adică de ce o cursă bacău-luton durează aproape trei ore
și în trei ore sînt aproape de frate-miu
în schimb ca să ajung la tine sînt 13 ore de mers deși distanța e mult mai mică
poate că timpul e invers proporțional cu distanța
cu cît ești mai aproape de cineva cu atît mai mult îți ia să ajungi la el
atunci cum să nu-mi vină să mă port infantil
să-mi doresc să fiu tom cruise
ori măcar ultimul samurai
să mă închin unei săbii cu care spintec toate orele dintre noi
poate așa mi te aduc aproape
mă cuprinde o poftă să-mi fac o colibă între coapsele tale
și de două ori pe an să mă schimb la față
să-ți vorbesc alandala despre un anume domn epuraș
pe care agenția de integritate l-a declarat incompatibil
și dacă poștașii ne bat la ușă ori să ne strecoară facturi
să-i întrebăm regii de la cine percep taxe? de la fiii lor sau de la străini?
dar pentru că nu vrem ne să punem statul în cap
o să-i trimitem pe mare să prindă pești
cu bănuți de argint în gură
o să ne hrănim cu tilapia pentru că ei au fost aici cînd a început totul
draga mea îți spun adevărul
astăzi sînt petru și pe sînii tăi voi clădi
biserica mea

Niciun comentariu: