miercuri, iunie 29, 2011

bacardi breezer


cît de lumină îmi poate fi uneori
dimineața cînd nu ești lîngă mine dar nu vreau să ies din casă
de teamă să nu te trezesc dormi cu gura întredeschisă ca o fereastră
poruncesc lucrurilor cerului pămîntul să meargă pe vîrfuri
șșșt dragostea mea doarme
pun cafeaua pe foc fac lumea în cinci zile doar ca să-i arăt celui de sus
că se poate
mă uit la tine și toate sînt bune

îți încredințez ție nopțile mele din gara de nord
cînd rătăceam prin toalete infecte
visam că sînt enola gay și că port în mine o dragoste uriașă
atomică
primeam la schimb mesaje obscene scrise pe gresia pișoarelor
oferim distracție domnilor generoși
eu nu sînt domn generos dar am un nume generos
mă urmează fidel ca un pinguin ce-și îngrijește consoarta
tocmai din cauza asta nu pot să mor
pentru că în lipsa mea numele meu
s-ar stinge de atîta durere

îți încredințez ție nopțile mele dîn sinaia
cu bacardi breezer și prezervative negre
cu lumînări pentru și pentru morți
cu păstrăvi și lăutar cîntîndu-mi zaraza
cu o verighetă uitată pe noptieră
cu drumuri care duc invariabil la gară
cu bilete de tren și un controlor care celebrează o liturghie
cei care cunosc motive pentru ca acești doi oameni să nu se despartă
să vorbească acum
ori să tacă pe veci

îți mai dau nopțile mele din londra
cu marihuana crescută în debara și elicoptere care scanează orașul
durerea mea că nu aveam cu cine să-mpart să mă-mpart
garda regală și radio blues
îmi doream să mă fi născut negru și să cînt
într-o bombă din harlem
visam o femeie în care să mă întorc
așa cum un somon se-ntoarce în apele unde s-a născut
după marea migrație

ia-mi toate nopțile pentru că nu vreau să mi te mai pierd dormind
fă din ele o cămașă pe care s-o destrami pe ascuns
cînd vin pețitorii
eu am plecat să închid toate furtunile
într-un burduf

Niciun comentariu: